Informācija par sabiedrisko apspriešanu sanāksmju organizēšanu
Informējam, ka ir stājies spēkā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums* (turpmāk – Likums), kurā
noteikta kārtība, kādā organizējama vides normatīvajos aktos noteiktās
sabiedriskās apspriešanas pēc valstī noteiktās ārkārtējās situācijas
beigām.
Vides normatīvajos aktos noteiktās sabiedriskās apspriešanas
sanāksmes, izņemot vietējās pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas
dokumenta vides pārskata apspriešanu, aizstājamas ar neklātienes
apspriešanas formu, sagatavojot un publiskojot videoprezentāciju, par kuru ne
mazāk kā piecas darbadienas ikvienam ieinteresētajam ir tiesības sūtīt jautājumus
un saņemt atbildes, kā arī tiek izmantots tiešsaistes videokonferences
sarunu rīks vai cits tiešsaistes sarunu rīks. Tiešsaistes videokonferences
sarunu rīku vai citu tiešsaistes sarunu rīku, nepiemēro, ja vides
normatīvajos aktos noteiktā publiskā apspriešana izsludināta līdz šā likuma
spēkā stāšanās dienai (līdz 2020. gada 10, jūnijam). Vietējās
pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentu un plānošanas dokumenta
vides pārskata publisko apspriešanu organizē klātienē saskaņā ar normatīvajiem
aktiem par teritorijas plānošanas dokumentu un stratēģiskā ietekmes uz vidi
novērtējuma izstrādi un atbilstoši noteiktajai pulcēšanās kārtībai.
Savukārt
vietējā pašvaldība teritorijas attīstības plānošanas
dokumentu un plānošanas dokumenta vides pārskata publisko apspriešanu organizē
klātienē saskaņā ar normatīvajiem aktiem par teritorijas plānošanas dokumentu
un stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādi un atbilstoši noteiktajai
pulcēšanās kārtībai.
Lūdzam paredzēto darbību ierosinātājus un plānošanas dokumentu
vides pārskatu izstrādātājus ņemt vērā izmaiņas sabiedriskās apspriešanas
kārtībā un attiecīgi plānot sabiedriskās apspriešanas sanāksmes
atbilstoši Likumā noteiktajam un valstī noteiktos ierobežojumus attiecībā uz
sabiedriskās apspriešanas organizēšanu klātienē, informējot par to arī
sabiedrību un procedūrā iesaistītās puses tam paredzētajā kārtībā.
Likuma 20. pants:
(1) Vides normatīvajos aktos noteikto publisko apspriešanu,
izņemot vietējās pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumenta vides
pārskata apspriešanu, organizē neklātienes formā (attālināti).
(2) Dabas resursu ieguvējs, piesārņojošās darbības operators,
paredzētās darbības ierosinātājs, dabas aizsardzības plāna vai plānošanas
dokumenta vides pārskata izstrādātājs vai atbildīgā persona sagatavo
videoprezentāciju par piesārņojošo darbību, tai skaitā tās būtiskām izmaiņām,
paredzēto darbību, dabas aizsardzības plānu, plānošanas dokumenta vides
pārskatu, drošības pārskatu vai rūpniecisko avāriju novēršanas programmu un
ievieto to savā un vietējās pašvaldības tīmekļvietnē.
(3) Neklātienes apspriešana notiek ne mazāk kā piecas darbdienas,
kuru laikā dabas resursu ieguvējs, piesārņojošās darbības operators, paredzētās
darbības ierosinātājs, dabas aizsardzības plāna vai plānošanas dokumenta vides
pārskata izstrādātājs vai atbildīgā persona nodrošina interesentiem iespēju
uzdot jautājumus un saņemt atbildes norādītajā e-pasta adresē un izmantojot
tiešsaistes videokonferences sarunu rīku vai citu tiešsaistes sarunu rīku.
Jautājumi un atbildes tiek fiksēti un saglabāti sabiedrībai pieejamā veidā.
(4) Publisko apspriešanu šajā pantā minētajos gadījumos organizē
tā, lai nosacījumi par sabiedrības līdzdalību atbilstu vides normatīvajos aktos
noteiktajam.
Likuma 21. pants.
(1) Vietējā pašvaldība teritorijas attīstības plānošanas dokumentu
un plānošanas dokumenta vides pārskata publisko apspriešanu organizē klātienē
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par teritorijas plānošanas dokumentu un
stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādi un atbilstoši noteiktajai
pulcēšanās kārtībai.
(2) Vietējās pašvaldības lokālplānojumu un detālplānojumu un to
vides pārskatu publisko apspriešanu turpina tikai neklātienes formā
(attālināti), ja šo dokumentu publiskā apspriešana uzsākta pirms ārkārtējās
situācijas izsludināšanas un klātienē notikusi ne mazāk kā divas nedēļas, tai
skaitā ir organizēta publiskās apspriešanas sanāksme. Ja publiskā apspriešana
uzsākta ārkārtējās situācijas laikā, tā klātienē turpināma ne mazāk kā divas
nedēļas pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas, tai skaitā organizējot publiskās
apspriešanas sanāksmi.
(3) Nodrošinot vietējās pašvaldības lokālplānojumu un
detālplānojumu un to vides pārskatu publisko apspriešanu neklātienes formā
(attālināti), pašvaldība nodrošina piekļuvi attiecīgajiem dokumentiem vietnēs,
kas noteiktas normatīvajā aktā par teritorijas plānošanas dokumentu un
stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes kārtību.
(4) Publisko apspriešanu šā panta otrajā daļā noteiktajos
gadījumos organizē tā, lai kopējais publiskās apspriešanas laiks atbilstu
normatīvajiem aktiem par teritorijas plānošanas dokumentu un stratēģiskās
ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādi, un šie nosacījumi attiecināmi arī uz
lokālplānojuma un detālplānojuma pilnveidotās redakcijas apspriešanu.
(5) Ziņojumu par publiskās apspriešanas laikā saņemtajiem
priekšlikumiem, tā izvērtējumu un informāciju par priekšlikumu ņemšanu vērā vai
noraidīšanu publicē Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmā un
pašvaldības tīmekļvietnē ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms pašvaldības lēmuma
pieņemšanas par plānošanas dokumenta apstiprināšanu.
*https://likumi.lv/ta/id/315278-covid-19-infekcijas-izplatibas-parvaldibas-likums